reklama

taký malý výber

Už dávnejšie sa mi do rúk dostala knižka,zbierka básní od slovenských autorov.často si v nej listujem a rozmýšľam nad ich významom.Niektoré z nich vám tu predkladám.Pre tých,ktorí poézii rozumia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Maša Haľamová:Boso po tráve

Poludnie zelených jašteríc.

Motýle ustaté

sadli mi na dlane.

Kde ostal vietor?

Mlčanie hliny a tráv.

Ak vetru zveril si nepovedané,

vietor sem nedovial.

Hľadám ťa

v mlčaní hliny a tráv.

ak pôjdem za tebou

boso po tráve,

hlina mi povie,

čo vietor nedovial.

Milan Kraus:Sklamanej

Ty plačeš,a on zmizol ktovie s kým a kam.

Vyhol sa Tvojim slzám,výčitkám.

Ty sušíš ručník,ručníček mokrý,uplakaný.

On míňa dni,dni míňa v zabúdaní.

Ty čakáš list,jak žobrák čaká groš.

Vyhne sa vášmu domu listonoš

a ruka tá na dvere už viacej nezaklope.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Penelope!

Len tupý bôľ,kým zacelí sa rana:

a budeš hrdá v žiali,vyrovnaná.

Však možno raz...

Milan Rúfus:rozlúčenie

Mám ústa plné tvojich úst.

Mám dlane plné tvojich dlaní.

V lebke jak vietor v roklinách

mi šumí hlas tvoj rozvzlykaný.

Odpusť,tak odpusť.Skončené.

Stud ostrú čepeľ vo mne tasí.

Vo chvíli toľko tušenej,

že kríž môj vidieť musela si.

A hoci teplom záludným

nás plachá nádej vo snách hreje,

ten,kto ti povie:zabudni,

je pravdivejší od nádeje.

Deň,ktorý tepe do zmyslov,

jak rozvíril,tak stíši boje.

Z úst zlíže penu horkých slov.

A z tváre oheň slzy tvojej.

Tonka Králiková

Tonka Králiková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak sa na teba neusmeje šťastie, usmej sa ty!Možno ho rozosmeješ :) Zoznam autorových rubrík:  škola....SúkromnépoviedkyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu